Wednesday, November 19, 2014

Weekend Masa Untuk Anak Anak

Weekend saya kalau boleh kena isi masa untuk anak2 saja.Hari ahad memang full time di rumah jadi suri rumah eeeleeee suri rumah la sangat kan hahaha....tp memang itulah kenyataannya...lepas breakfast pagi dengan family,beli barang keperluan seminggu untuk minggu depannya,bawa dua budak ni main2 pas tu balik. Tidur petang adalah wajib hehe ,dapat tidur petang adalah heaven bagi saya sebab weekend saja saya boleh tidur petang....:) Calvin memang kena paksa tidur sebab saya tak boleh tidur kalau dia tak tidur sebab sudah pasti banyak aktiviti yang dia buat ...wlaupun tak berbahaya tapi saya tetap tak boleh lelapkan mata kalau tengok dua ni tak tidur dulu :)

Calvin sudah 6 tahun & Ivy 1 tahun 11 bulan...masing2 dengan karekter sendiri.Calvin jenis yang memilih makanan, suka bercakap benda yang tak terjangkau oleh fikiran saya. suka godek2 phone ubah2 setting & bila saya tanya macam mana ubah 'mari saya ajar mummy,tekan ini dulu baru tekan ini' grrrrrr kadang2 geram suka2 saja dia ubah ,dapat mummy selalu blur malas mau fikir hahaha...sudah tidak suka mewarna kalau suruh buat coloring dia color sembarang saja..kalau tulis surat cinta laju pula hahaha...tapi sekarang dia tak berani buat sudah sebab sudah kena warning, masa sekarang lah kena tegur kesilapan kan nanti besar mau tegur pun sudah terlambat kan....mengajar dan mendidik budak2 bukan sesenang abc ,perlu ada kesabaran yang tinggi...zaman sekarang sudah jauh berubah dari zaman saya kanak2 dulu....

Ivy ni pula ada perangai baru lepas tukar pampers & baju dia mula meragam pagi2,tak mau dihantar ke rumah ku po nya, meraung2 menyebut 'tangtang' mau baring2 di tilam ,alasan tak mau keluar dari rumah,pernah sekali saya kena masuk kerja jam 7 ,20 minit memujuk tak mau masuk kereta,bila duduk car seat dia keraskan badan tak mau guna seat belt fuhhhh ...last2 daddy keluarkan car seat & bekal makanannya, daddy yang urus dia hantar ke rumah ku po....bila call tanya Ivy ok sudah tak menangis sebab dia duduk di belakang dengan Calvin sambil baca buku....tapi lama lepas tu dia ke depan & duduk dengan daddy sambil drive tekan2 hon lagi hahaha...suka mengigit orang, ni bukan sebab dia gatal gusi lagi ni memang sebab dia geram hahaha....pernah sekali anti kecil dorang mengelak kena gigit tiba2 anti dorang ni menjerit sebab kekejangan kaki hahaha bertambah2 lagi Ivy mau gigit kaki antinya hahaha...saya rasa lucu dan kesian juga tapi saya bagitau anti kecil jangan buat muka sakit tambahlah Ivy rasa geram tapi mau buat macam mana jugakan kalau sudah orang kesakitan boleh tahan2 ka hahahaha..suka makan sendiri tak suka kena suap,Calvin pula sebaliknya makan mau kena suap kalau tidak alamatlah nasinya tak kena sentuh,tapi bila dengan popo pandai pula dia makan sendiri....


da panjang celoteh saya layan pic dua budak ni je la ya....:)



Ivy bukan bersembunyi tapi Calvin sengaja tak mau adiknya kena gambar sama...hehe

my gegirl :)
jom balik Ivy....


No comments:

Post a Comment